(Jana W. Petrová) „Scénář komiksu Pošta č. 1 je inspirován literárními díly Adamova, Zweiga, Becketta, Ionesca a Dürrenmatta. Dílo také čerpá z uměleckých směrů 20. století, které reagovaly na velké válečné konflikty (dadaismus, rakouský expresionismus) a poukazovaly na změnu morálních hodnot, pomíjivost okamžiku a nesmyslnost, v konečném důsledku čehokoli. Místo vysvětlování obrazů a vůbec celého děje je lepší, když je čtenář přijme takové, jaké jsou. Chcete šablonu příběhu? Chcete vědět, zda se Pošta č. 1 drží Freytagovy pyramidy? Takže akce zde nenahrazuje reakci, napětí zde nenahrazuje spádovou akci a začátek je uprostřed. Komiks je jedním z mála míst, kde realismus ještě nezestárl. Dokonce ani nemá vrásky. Jak to sakra dělá? Brala bych jeho vizáž! Ale je realismus out? A je možné dělat abstraktní komiksy? Komiksy bez textu jsou běžné – ale je možné udělat abstraktní komiks bez textu? Já nevím. Každopádně jsem chtěla realismus tak obyčejný, jako když si ráno obujeme tenisky a jdeme si koupit čerstvé pečivo.“
(Ján Kurinec) „Komiks Pošta č. 1 je příběh, který doslova svádí k tomu, aby si ho každý čtenář vyložil po svém. Jako ilustrátor jsem měl štěstí na scénář: mnoho panelů, dokonce i některé dvoustránky, měly předepsané „improvizujte“ nebo „nakreslete svůj názor na…“ apod. Při výměně e-mailů mezi mnou a autorkou jsem dokonce občas dostal požadavek: „Nemusí to vypadat jako echt komiksová kresba – byla bych radši, kdyby to vypadalo jako tvoje kresba; volná kresba“. Dvojstrana popisující start rakety je celá moje, včetně scénáře: inspirovala mě úžasná práce lidí z českého webu Kozmonautix, kteří popularizují vědu, kosmonautiku a lety do vesmíru. O typografii v komiksu: Jsem velmi rád, že mohu podpořit slovenskou typografii, i když o její existenci mnoho lidí ani neví. Písmo použité v knize vytvořil Miloš Mičátek (to je tzv. komiksové písmo), Ján Filípek (písmo na titulní straně knihy a v medailoncích o autorech) a Ondrej Jób (písmo na titulní straně knihy).“
Jana W. Petrová (1980, Bratislava) Vystudovala Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (Buch und Dramaturgie). Jako copywriterka, jazyková korektorka spolupracuje na divadelních a televizních scénářích. Střídavě žije a pracuje v Rakousku a na Slovensku. Pro scénář ke grafické novele Pošta No. 1 se inspirovala díly Adamova, Zweiga, Becketta, Ionesca a Dürrenmatta.
Ján Kurinec (1983, Šaľa) se věnuje ilustraci a knižní grafice. Patnáct let působil jako učitel výtvarné tvorby a výchovy. Je spoluautorem knih, které popularizují vědu: Klikal som a čítal som, Najznámejšie experimenty vo fyzike, Najznámejšie experimenty v psychológii a Dejiny pokazených zubov. Žije v Nitře.
Ján Kurinec (1983, Šaľa) se věnuje ilustraci a knižní grafice. Patnáct let působil jako učitel výtvarné tvorby a výchovy. Je spoluautorem knih, které popularizují vědu: Klikal som a čítal som, Najznámejšie experimenty vo fyzike, Najznámejšie experimenty v psychológii a Dejiny pokazených zubov. Žije v Nitře.