Ze statických obrázků výstav už ti jdou oči šejdrem? Chceš spíš sledovat ilustrace v pohybu podle toho, jak ty zrovna pískáš? Tak to koukej navštívit naši videoherní sekci, letošní novinku na festivalu KOMA! Posaď se k některé z videoher od menších českých vývojářských studií a ponoř se do jejího světa, ať už veselého, melancholického, či plného napětí… Výběr je na tobě!
V pátek v 17 hodin proběhne představení herní sekce jednotlivými tvůrci.
Onomatopoja je logická adventura zasazená do komiksového prostředí. A to nejen vizuálně, ale i herními mechanikami. Hráč se ocitá ve světě, kde veškerá interakce s okolím probíhá pomocí citoslovcí. Hlavní postavou je člen hudební skupiny (acapelly), které se ztratila všechna citoslovce bez nichž skupina nedokáže zazpívat svou píseň. Úkolem hráče je tedy za pomoci prozkoumávání světa a řešení hravých hádanek dát zase všechno do pořádku. Hra staví na humoru, jazykové hravosti a momentálně je dostupná v češtině i angličtině. Cílovou skupinou jsou jak děti, tak i dospělí – zkrátka všichni s hravou duší.
Barbora Kukrechtová je studentka herního designu (FAMU, Praha), vášnivá ilustrátorka a komiksová autorka. Ve svých pracích se nejčastěji inspiruje osobními zážitky, situacemi narušujícími stereotyp každodenního života a toulkami po přírodě. Zajímá se také o hlubší témata jako je pomíjivost, osobní růst a sebeláska.
Ilustrační/herní instagram: @ku.k.y
Komiksový instagram: @strip_for_strip
Boris Kudlač je herní bastlič a game-designový samouk. Původně pracoval jako programátor, potom se vydal na dobrodružství jménem „nezávislý herní vývoj“. Zajímá se o všechno, co se týče her, od maličkých gamejamovek až po AAA blockbustery. Momentálně pracuje na své roguelite racing hře Near the fear a komiksové adventuře Onomatopoja.
twitter: twitter.com/NearTheFearGame
Rain Spell Studio
Jsme Rain Spell, dvoučlenné nezávislé herní studio z Orlové a momentálně pracujeme na hře „If i can’t dance…“, surrealistické, snové konfrontaci reality a vnitřního/vnějšího světa postav, které během hry sledujete. Může to být drsné, může to být absurdní, může to být humorné, jemné i katarzní. Kontext je klíčový. Jaký je ten váš?
Rain Spell Studio – There's still beach beneath the pavement
Eliška Jáchymová (CZ)
PinningPoint je jednoduchá point-and-click hra, ve které aranžujeme broučky do předem určených tvarů. Má hlavně relaxující, příjemnou atmosféru se špetkou příběhu.
Eliška Jáchymová je studentka střední školy umění a designu v Brně, oboru GameArt. Už má za sebou pár dokončených her různých žánrů. Od deskové hry až ke 3D walkthrough v unreal enginu. PinningPoint je její hra z prvního ročníku, a po skoro dvou letech má v plánu se k ní vrátit a dát jí to, co předtím nemohla.
Josef Šmíd (CZ)
Kolik toho dokáže člověk snést a jaká je hodnota lidského života? V minimalistické 2D strategii o válečných lékařích usilujete o přežití své i ostatních, zatímco se během ústupu před silnějším nepřítelem vaše armáda nachází pod neustálým tlakem. Narativní kampaň s ručním výtvarným zpracováním vás provede příběhem lékařů sahajících si na dno v boji za špetku naděje.
Josef Šmíd (*1994) je malíř, grafik a tvůrce nezávislých her. Absolvoval Akademii výtvarných umění v Praze a nedávno dokončil studium na Katedře herního designu FAMU tamtéž. V tvorbě se nejčastěji věnuje nástěnným malbám pomocí spreje a šablon, ve svých hrách často využívá izometrické zobrazení. Zpracovává témata jako smíření a překonání sebe sama. Na nejnovější hře s názvem MEDIX pracuje již třetím rokem a výtvarně v ní usiluje o napodobení dřevořezu s omezenou barevnou paletou.